Kryzys w sprzedaży – nie taki diabeł straszny!

30
0
UDOSTĘPNIJ
w sprzedaży

Eksperci do spraw gospodarki wróżą nad sprzedażą czarne chmury, to wszystko ze względu na coraz to wyższą inflację i zbliżający się kryzys w sprzedaży. Inflacja, która w naszym kraju osiąga ostatnio szczyty szacuje się, że lada chwila wzrośnie jeszcze bardziej. Nijak ma się to do podwyżek pensji, przez co słupki sprzedaży zwiastuje się, że będą znacznie spadać. Wzrost cen generowany jest również zamknięciem gospodarek, który zawdzięczamy pandemii koronawirusa. Jak uchronić się przed kryzysem i zadbać o swoich klientów?

Okazuje się, że w dobie kryzysu znane i najbardziej popularne techniki sprzedaży takie jak promocje, wyprzedaże czy inwestowanie w reklamą nie przynoszą oczekiwanych rezultatów. Czy zatem to czas na poddanie się, zaciśnięcie pasa i czekania na lepszy czasy? Otóż nie! Czas na poszukiwanie kreatywnych rozwiązań. Zmień ofertę w taki sposób, by była ona odpowiedzią na to czego potrzebujemy. Jako przykład można podać na przykład firmę, która sprzedaje personalizowane materiały reklamowe. W czasie kryzysu w sprzedaży prawdopodobieństwo kupna breloczka z logiem znacznie spada. Wystarczy zmiana kierunku sprzedaży na personalizowane maseczki i wszystko wraca na pierwotne tory. Zacznij od identyfikowania faktycznych potrzeb grupy docelowej i wprowadź nową ofertę na 1-2 tygodnie – przetestuj czy się sprawdza.

Jeśli zmiana oferty nie jest jednak możliwa musisz postawić na wysoką konkurencyjność, przeanalizuj dokładnie oferty konkurencji i zbuduj taką ofertę, która będzie zawierała niekwestionowany bonus np. szybki czas realizacji, czy też bon zakupowy.

W kryzysie niemożliwe jest podnoszenie wartości firmy w trzech miarach sprzedaży jednocześnie czyli: udziału w rynku, przychodu i zysku. Musimy skoncentrować się na jednej zmiennej na której nam zależy najbardziej. Jeśli chcemy być pionierem na rynku to niestety w dobie kryzysu stracimy zysk i przychód. Stawiając na duży zysk musimy liczyć się ze zmniejszeniem udziału w rynku.

Nie można w temacie sprzedaży ominąć handlowców, których to zadaniem jest budowanie relacji z klientem i praca na pierwszej linii frontu. Klient 2022 roku będzie bardziej emocjonalny i poszukujący informacji o tym jakie są możliwe rozwiązania. Klienci będą potrzebowali zostać wysłuchani, a także będą oczekiwali konkretnych rozwiązań między innymi w kwestii płatności. Okazuj empatię oraz zrozumienie, dbaj też o siebie i nie przejmuj negatywnych odczuć od klienta.

Mimo tego, że media i wszyscy dookoła trąbią o kryzysie pamiętaj, że pieniądze na rynku są tak samo jak klienci, po prostu są mniej widoczni. Aura załamania gospodarczego nie sprzyja zakupom, stąd w pierwszej kolejności zapewnij klientom poczucie bezpieczeństwa i przekazuj pozytywne informacje. Niech Twoja oferta będzie rozwiązaniem na kryzys w sprzedaży.

Sprzedaż jest z nami od początku ludzkości i nie zginie. Dostosuj się do zmieniającego się rynku. Zmieniła się sytuacja stąd zmiany u klientów, w ich portfelach przez co i w samej sprzedaży. Zmiany zarówno jak i w firmach tak samo i w gospodarstwach domowych ograniczają się do dwóch spraw: redukcji kosztów i braniu pod lupę potrzeb.

KOMENTARZ

Please enter your comment!
Please enter your name here