Można śmiało powiedzieć, iż dostęp do kursów i szkoleń zarówno z zakresu kompetencji miękkich jak i twardych jest bardzo szeroki. Wiele firm oferuje szkolenia stacjonarne, on-line czy też warsztaty, niekiedy wyjazdowe, połączone z zabawą integracyjną. Jakie szkolenie biznesowe wybrać, by pracownicy byli usatysfakcjonowani, a efekty szkolenia zadawalające?
Niestety jeszcze kilka lat temu, informacja o szkoleniu wywoływała wśród pracowników skrajne emocje. Z jednej strony radość związaną z tym, że nie będzie trzeba pracować w sposób standardowy, a z drugiej poczucie bezsensu. Na szczęście, era nudnych i ciągnących się prezentacji odeszła w zapomnienie. I obecne szkolenia to połączenie warsztatu, grywalizacji, studium przypadku i współpracy. Na naszych szkoleniach nie da się nudzić!
Aby wybrać szkolenie biznesowe należy zacząć od prostego pytania: czego to szkolenie ma dotyczyć, co po tym warsztacie pracownicy powinni umieć? Aby odpowiedzieć na te dwa kluczowe zagadnienia, należy zbadać potrzeby szkoleniowe pracowników. Być może gołym okiem widać, że siedzenie na nadgodzinach nie wynika z nadmiaru obowiązków, a złego zarządzania czasem? Lub pracownicy nie wykonują zadań efektywnie z powodu braku informacji, za czym stoją zapewne błędy w komunikacji. Dobrym sposobem diagnozy potrzeb jest zrobienie ankiety wśród pracowników.
Kiedy wiesz jakie zagadnienie Cię interesuje, przyszedł czas na zapoznanie się z ofertą szkoleń biznesowych. Sprawdź czy dana firma posiada rekomendacje, przejrzyj zdjęcia ze szkoleń już prowadzonych i przede wszystkim poproś o program szkolenia dostosowany pod wyszczególnione potrzeby szkoleniowe. Zobacz jakie metody aktywizujące są wykorzystywane. Jakie gry szkoleniowe zostaną użyte. Zapoznaj się również z doświadczeniem osoby prowadzącej, szukaj trenerów praktyków. Wiedza teoretyczna owszem jest ważna, natomiast to doświadczenie i przysłowiowe zjedzenie zębów na danym zagadnieniu pozwala na dzielenie się doświadczeniami i szkolenie innych.
Zwróć również uwagę, czy firma którą wybierasz przekaże uczestnikom szkolenia materiały edukacyjne lub będzie przesyłała na przykład na maila treści szkolenia. Kluczowe jest również dostarczenie raportu poszkoleniowego, a także kontakt z trenerem. Zapoznaj się także z metodyką nauczania i we współpracy z trenerem zdefiniuj cele szkoleniowe.