Złość zaraz po radości i smutku to jedna z najczęściej odczuwanych emocji. Złość dotyka każdego z nas. To emocja, która tak jak stres czy zdenerwowanie jest trudna do ukrycia i opanowania. Złość mówi nam o tym, że ktoś robi...
Język ciała odnosi się do niewerbalnych sygnałów, których używamy do komunikowania się. Według ekspertów te niewerbalne sygnały stanowią ogromną część naszej codziennej komunikacji. Czasem wystarczy gest lub spojrzenie, które wyraża więcej niż wypowiadane przez nas słowa. Nasza mimika, ton...
Komunikacja to podstawowe narzędzie porozumiewania się, bez niego wzajemna wymiana informacji byłaby niemożliwa. Niekwestionowaną zaletą komunikacji jest to, że jest ona bardzo elastyczna, dzięki chociażby internetowi możemy przekazywać sobie wiadomości bez wychodzenia z domu, na nieograniczone odległości, a często...
Można śmiało powiedzieć, że ilu ludzi na świecie tyle osobowości, czyli około 7,5 miliarda.
Przyglądając się sposobie postępowania wielu osób - C.G.Jung zauważył, że ludzkim zachowaniem mogą kierować cztery składowe: myślenie, intuicja, doświadczenie oraz emocje. Na podstawie tych czterech aktywności...
Można śmiało powiedzieć, iż każdy z nas może zostać liderem, ale czy skutecznym i takim, za którym zespół będzie podążać, a zadania realizowane będą z satysfakcją? Słuchając mitów i opowieści różnych treści, zasłyszanych od osób pracujących w różnych organizacjach,...
Kontrola, kontrola i jeszcze raz kontrola to jeden z dyskusyjnych wątków zarządzania. Obserwujemy, że co lider to inne podejście do tej kwestii. Są kierownicy, których cechuje bardzo silna potrzeba kontroli pracowników i tak zwanego patrzenia im na ręce. Po...
Zapewne każdy z nas spotkał się z pojęciem pracoholizmu, a także zna albo znał osobę, którą chociażby w żartach nazywa się pracoholikiem. Pracoholizm to inaczej uzależnienie od wykonywania pracy i stałej koncentracji na niej. Zjawisko to charakteryzuje osoby w...
Osobiście uważam, że asertywność to kluczowa umiejętność człowieka. Osoby, które nie są asertywne zazwyczaj bywają agresywne w kontaktach z drugim człowiekiem lub prezentują postawę silnie uległą. Podczas kiedy asertywność to przede wszystkim świadomość własnych potrzeb, szacunek do samego siebie...
Wypalenie zawodowe w dobie pandemii, kiedy rozrywka i wyjścia z domu ograniczone są do niezbędnego minimum, staje się coraz częstszym zjawiskiem wśród pracowników. Na wypalenie zawodowe ma wpływ wiele czynników, wśród tych najpopularniejszych wymienia się wyrabianie nadgodzin, niskie płace,...
Kapitanoza to zjawisko społeczne polegające na darzeniu zaufaniem tylko jednej osoby, która stanowi niepodważalny autorytet. Nazwa zjawiska powstała od słowa "kapitan". Zauważono, iż kapitan statku czy pilot stanowią dla załogi tak silny autorytet, że mimo złych decyzji nikt nie...