Według amerykańskich danych już w 2025 roku nastąpi duża redukcja miejsc pracy co związane będzie ze wzrastającą automatyzacją. Nie oznacza to jednak, iż miejsc pracy nie będzie, bo roboty wykonają wszystko za nas. Pojawią się nowe specjalizacje i zawody...
Współcześnie w zarządzaniu zespołem, a szczególnie w pracy typowo projektowej na sławie zyskuje podejście agile. W tłumaczeniu na język polski agile oznacza "zwinność". W literaturze polskiej zarządzanie agile funkcjonuje pod sformułowaniem zwinne zarządzanie. Cykl podejścia agile można określić w trzech...
Szperając po zachodnich stronach z zakresu usług szkoleniowych i zapoznając się z trendami na 2020 rok bezsprzecznie natrafimy na takie terminy jak inteligencja emocjonalna, grywalizacja oraz co ciekawe e-learning, który właściwie swoje 5 minut ma już za sobą. Jednak...
Wiele artykułów, mówców motywacyjnych, a nawet my sami, mówiąc o rozwoju zawodowym czy też przywództwie posługujemy się takimi słowami jak sukces, osiągnięcia, marzenia, cele, efektywność, skuteczność itd. Zazwyczaj omijamy drugą stronę medalu kryjącą się pod hasłami takimi jak: niepowodzenia,...
Clare Graves w swoich badaniach diagnozował, co sprawia, że następuje rozwój jednostki i opisywał to, zarówno w skali MIKRO – czyli co wpływa na rozwój każdego z nas, jak i w skali MAKRO – co wpływa na rozwój cywilizacji....
O coachingu słyszał już każdy, natomiast statystycznie co trzecia osoba nie do końca wie czym zajmuje się coach, jakie są rodzaje coachingu oraz czym coaching różni się od innych nauk społeczno-humanistycznych takich jak psychologia, czy socjologia. Coaching jest relacją, która...
Połowa roku kalendarzowego już za nami, a nadchodzący 2020 będzie niósł za sobą nowe wyzwania i trendy. Gdy patrzymy w przyszłość, rodzi się pytanie - jakich umiejętności będziemy potrzebować, aby rozwijać się w nowym, odważnym i dynamicznym świecie? Naukowcy ze...
Zazwyczaj prowadząc swój zespół lub stojąc na czele organizacji pamiętamy o docenieniu finansowym, organizujemy wyjazdy, zapewniamy karty lojalnościowe i opiekę zdrowotną. Natomiast często zapominamy o docenieniu pracownika, zazwyczaj robimy to raz na rok - w czasie podsumowań noworocznych lub...
Multitasking, czyli wielozadaniowość polega na wykonywaniu kilku czynności naraz. Najłatwiej te pojęcie zdefiniować za pomocą obrazu. Wyobraź sobie osobę jadącą do pracy samochodem rozmawiającą przez telefon, jedzącą kanapkę i poprawiającą makijaż. Niby gospodarne zarządzanie czasem ale czy bezpieczne i...
Trudny szef może sprawić, że nawet najlepsza praca stanie się horrorem. Pomiędzy niegospodarnością, narcyzmem, a mikrozarządzaniem, istnieje niestety niezliczona ilość sposobów na bycie złym kierownikiem :) Szacuje się, że nawet połowa pracowników zmienia miejsce pracy ze względu trudnego szefa....