Awanse wewnątrz struktury firmy są aspektem znaczącym przy wyborze miejsca pracy. Zdecydowanie bardziej wolimy takie organizacje, które umożliwiają przyszły awans i rozwój kariery zawodowej. No tak, ale co zrobić kiedy już dostaniemy "stołek wyżej" i nagle w jeden dzień,...
Komunikacja to w skrócie proces dwuetapowy, składający się z adresata, czyli osoby, która udziela komunikatu oraz odbiorcy. W potocznym rozumieniu komunikacja kojarzy nam się z mówieniem. Zapominamy o tym, że tak naprawdę niezwykle ważne dla komunikacji jest jednak słuchanie....
Skuteczne zarządzanie zespołem wymaga doświadczenia i lat praktyki. Nikt nie rodzi się liderem idealnym. Średnio trening zarządzania ludźmi trwa od 2 do 3 lat. W zarządzaniu zespołem ważne są dwa filary - motywacja i stosowany styl przywództwa.
Co motywuje...
W poprzednim artykule pod tytułem: Przekonania - wewnętrzna i osobista mapa świata, wyjaśniono czym są przekonania, jaka jest ich geneza oraz czy to dobrze, że w ogóle istnieją. Dla przypomnienia jak duży wpływ na nasze funkcjonowanie mają nasze przekonania...
Widzimy ten sam świat, te same rzeczy, te same zachowania, a jednak często spotykamy się z różnicą zdań i opinii. To kwestia perspektywy! Czyli Twojego, osobistego sposobu patrzenia na świat, który kształtowany jest przez Twoje własne przekonania.
Przekonania to drogowskazy,...
Częstym błędem związanym z organizacją czasu jest fakt, że wszystko usiłujemy zrobić sami. Niemal każdy z nas ma możliwość powierzania zadań innym (podwładnym lub współpracownikom), ale wielu z nas robi to niechętnie.
OPÓR W DELEGOWANIU ZADAŃ (MOŻLIWE WYMÓWKI):
„wyjdę na...
Jak powszechnie wiadomo, ideały nie istnieją, tak samo jest w życiu zawodowym - nawet najlepszym managerom zdarzają się błędy. Często na pułapkę bycia w 100% efektywnym kierownikiem łapią się osoby, które stawiają swoje pierwsze kroki na kierowniczych stanowiskach. Nie...
Rozmowa rekrutacyjna zazwyczaj składa się z wywiadu i części ćwiczeniowej (najczęściej rozwiązanie case study lub testu). W czasie specyficznego wywiadu padają najczęściej typowe pytania, a na końcu zawsze jest czas na pytania ze strony kandydata do pracy.
Z wywiadu z...
Rozmowa rekrutacyjna zazwyczaj przebiega według określonego schematu, dlatego też w minimum 80% można się do niej przygotować. Aby to ułatwić należy zapoznać się z pytaniami, które w większości przypadków zostaną nam zadane, bo sprawdzają doświadczenie, a także nastawienie. Oto...
Open space, pokoje, boksy czy może praca zdalna? Sprawdźmy co sprawdza się w polskich organizacjach.
Trendem płynącym z Ameryki od XIX wieku jest tworzenie przestrzeni do pracy na otwartej powierzchni, bez ścian działowych i pokoi. Przeszklone sale konferencyjne, tak zwane...