Prowadząc rozmowy z klientami, w celu nawiązania relacji biznesowych, a w kolejnym etapie sprzedaży usługi, mamy do czynienia z kalejdoskopem ludzkich charakterów. Dobrze wiemy, że różnimy się osobowością, temperamentem czy też spojrzeniem na świat. Wiedza, na temat różnych typów...
Kompetencje interpersonalne należą do grupy kompetencji miękkich, psychospołecznych. W związku z tym trudno jest je dokładnie określić lub też zdefiniować. Natomiast są one nieodzownym elementem udanego życia zawodowego jak i prywatnego. W repertuar, szeroko rozumianych kompetencji interpersonalnych wpisuje się...
Zasad win - win mówi o tym, że najbardziej efektywnym rozwiązaniem wszelkich negocjacji jest taki podział zasobów, by każdy zrealizował swój cel, czyli osiągną 100% swoich potrzeb. Niestety tradycyjnie, nauczeni jesteśmy podziału pół na pół czyli, każdy po 50%,...
Manager to bardzo odpowiedzialna funkcja. Przede wszystkim dlatego, że jest to osoba, która zarządza zespołem i ponosi za niego odpowiedzialność. By być efektywnym managerem dobrze jest posiadać pewien zestaw cech osobowości takich jak np. asertywność, decyzyjność, empatia, a także...
Dla jednych wyrażanie swoich uczuć oraz własnej woli przychodzi z łatwością, a dla innych stanowi to poważne wyzwanie, mimo tego, że wszyscy rodzimy się asertywni. To odważna teza ale wystarczy spojrzeć na 2-latki wymuszające czekoladkę czy też manifestujące swoją...
Jak wiadomo, barier komunikacyjnych jest bardzo wiele. Na własnej skórze doświadczamy ich praktycznie każdego dnia i to od najmłodszych lat; m.in. wskazówki rodziców: nie rób tak, jesteś niegrzeczny również zaliczane są do barier komunikacyjnych. Do czynników odpowiedzialnych za powstawanie...
Okresowa ocena pracownika (ang. performance appraisal system) w dobrze funkcjonujących organizacjach jest niezbędnym narzędziem do oceny efektywności. Sprawdzanie i podsumowywanie pracy członków zespołu jest znane od lat. Natomiast dopiero w czasie II wojny światowej, Amerykanie wprowadzili sformalizowany i ściśle określony sposób...
Ze względu na szybki rozwój techniki i pojawiające się nowiki, osoba chcąca zostać aktywną zawodowo powinna poszerzać swoją wiedzę każdego dnia. Od zawsze wiadomo, iż najlepiej poszerzać zakres swoich umiejętności poprzez zabawę. Na przeciw temu wychodzi grywalizacja czyli gry...
Prokrastynacja to nawyk odkładania na później, z resztą bardzo popularny w obecnych czasach. Zjawisko lenistwa wyjaśniane jest przez psychologów, jako rodzaj konfliktu wewnętrznego - z jednej strony doskonale wiadomo, iż im szybciej zrealizujemy zadanie tym lepiej, natomiast z drugiej nasz...
Komunikacja z klientem w procesie sprzedaży odgrywa szczególną rolę. Istnieją bowiem klienci, którzy decyzję o zakupie podejmują już po pierwszych 30 sekundach, tylko dlatego, że coś na samym początku nie przypadło im do gustu. W procesie sprzedaży ważny jest...