Czy to w korytarzu biura czy też podczas spotkań w gronie znajomych, bardzo często słyszymy stwierdzenie: "nie mam czasu", albo "gdyby dobra trwała 2 godziny dłużej". Faktycznie, momentami to prawda ale w większości przypadków stanowi ona świetną wymówkę i...
Informacja zwrotna to właściwie jeden z częstszych komunikatów stosowanych przez nas na co dzień.  Zarówno w życiu zawodowym jak i prywatnym. Uwielbiamy krytykować i oceniać rzeczywistość, która nas otacza. W przypadku informacji zwrotnej warto zacząć od tego co jest jej...
Jak wiemy osobowości jest tyle ilu ludzi na świecie. Niemniej jednak istnieją pewne typy charakterów, które pozwalają nam na opis ludzi i przyporządkowanie ich do określonych kategorii. Jednym z kryteriów podziału ludzi jest sposób w jaki oceniamy siebie samych...
Świat stałby w miejscu gdyby nie potrzeba zmian i odkrywania wciąż czegoś nowego, wcześniej nieznanego. To chęć i odwaga do podejmowania wyzwań i brania na siebie ryzyka. Organizacje, które stawiają na innowacyjność, ciągle podlegają procesom zmian, ku lepszemu. Jest...
Koniec roku zbliża się dużymi krokami, a co za tym idzie, część Polaków na nowo rozpocznie określanie noworocznych celów. Okazuje się, że w okresie ubiegłego Sylwestra, aż 55% dorosłych Polaków deklaruje podjęcie postanowień z okazji Nowego Roku. Prym wiodą...
Klientów z którymi spotykamy się na co dzień, a także nie raz sami nimi jesteśmy można pogrupować w wiele różnych kategorii np. według cech charakteru czy statusu społecznego. Pewne jest, że cechy osobowości mają wpływ na sam proces zakupowy,...
Można śmiało powiedzieć, że po przeanalizowaniu kilku transakcji zakupowych widzimy pewien charakterystyczny schemat postępowania w przypadku obsługi klienta. Zazwyczaj handlowiec/sprzedawca po krótkim przywitaniu pyta o nasze potrzeby w przeróżnej formie. Przeważnie jest to powszechnienie znany zwrot: "W czym mogę...
Powszechny jest pogląd, że grupowe rozwiązywanie problemów daje wyniki lepsze niż rozwiązania indywidualne. Jednakże praca w grupie ma też swoje wady. Oczywiście jest ich zdecydowanie mniej w stosunku do niekwestionowanych zalet wynikających z pracy w grupie. Pierwszym ograniczeniem w...
Komunikacja interpersonalna to najprościej mówiąc wymiana informacji pomiędzy osobami. Nie zawsze jest to komunikacja werbalna za pośrednictwem słów wypowiedzianych lub pisanych to także gesty, dźwięki i mimika twarzy, która zazwyczaj zdradza nasze prawdziwe intencje. Nadrzędną zasadą w komunikacji interpersonalnej...
Można śmiało powiedzieć, że dostępność do informacji i wiedzy jest codziennością XXI wieku. Dawniej, informacja przewożona była na piśmie, często obrazkowym, co trwało nawet i pół roku, dzięki temu ludzie tworzyli i reagowali spontanicznie na sytuacje. Dzisiaj właściwie na...