Mówi się, że ideały nie istnieją i jest w tym dużo prawdy. Jednakże są pewne typy osobowości, a co za tym idzie zbiory kompetencji i umiejętności, które cechują osoby nazywane "pracownikiem idealnym". Większość z nas dąży do perfekcji i...
Praca w korporacji to temat o którym można napisać nawet całą książkę. Krążą plotki o tym, że korpo to wyścig szczurów, pożegnanie z życiem prywatnym, wyzysk ludzi i praca po godzinach. Ostatnio można nawet zauważyć trend tzw. ucieczki z...
"Jeden za wszystkich i wszyscy za jednego”
czy może „…sam sobie sterem, żeglarzem, okrętem…”?
W większości działań korporacyjnych do sukcesów dochodzi się w wyniku pracy zespołowej, np. dzięki efektowi synergii. Zespół umożliwia: wzajemne uzupełnianie się kompetencjami, gromadzenie i analizowanie większej ilości informacji,...
Wielokulturowość to model społeczny, zapoczątkowany w Stanach Zjednoczonych, gdzie społeczność jest wielonarodowa. Multi-kulti zakłada, że w ramach jednej grupy społecznej mieszają się osoby o różnym pochodzeniu. W Europie można zaobserwować proces tworzenia się wielokulturowości od II połowy XX wieku...
Emotional Intelligence - inteligencja emocjonalna, została zdefiniowana po raz pierwszy w 1990 roku przez Petera Salovey'a i Johna D. Mayera, jako zdolność do śledzenia własnych i cudzych emocji oraz uczuć, różnicowanie ich i wykorzystywanie informacji do kierowania własnymi myślami....
Mowa ciała czyli tak zwana komunikacja niewerbalna to bardzo ważny i często pomijany aspekt naszego życia. Wiadomo bowiem, iż 55% naszej komunikacji stanowi mowa ciała, a tylko 7% o naszym rozmówcy dowiadujemy się ze słów. Pozostałe 38% przypisywane są...
Istnieje lista 67 kompetencji, opracowanych przez zespól Michael M. Lombardo i Robert W. Eichinger, służących do pomiaru skuteczności osoby w biznesie. Lominger to połączenie ostatnich nazwisk twórców systemu, który jest popularnym narzędziem do rozwijania, definiowania i zrozumienia kompetencji przywódczych.
Badając...
Zbudowanie właściwej relacji z klientem ma kluczowe znaczenie dla przebiegu całego procesu sprzedaży. Nienawiązanie pozytywnej relacji często powodować może niepowodzenie podczas finalizacji transakcji. Interesant, który znajdzie choć niewielką nić porozumienia z doradcą, chętnie mówi o swoich potrzebach i wymaganiach,...
W czasie spotkań biznesowych, transakcji sprzedażowych jak i podczas rozmów prywatnych często trafiamy na różnego rodzaju przeszkody stające na drodze do porozumienia. Są to tak zwane bariery komunikacyjne. Bariery te utrudniają komunikację i są źródłem wielu niepowodzeniem. Komunikacja to rozumienie...
Tam gdzie jest zbiorowisko ludzi pojawiają się plotki, tajemnice i wbrew powszechnej opinii nie jest to wcale związane z różnicami między płciami. To co w pracy jest pewne niezależnie od firmy czy placówki to pensja i plotki. Niepozorne plotki...