Jednym z narzędzi, pozwalającym kontrolować jakość dostarczanych produktów, jak i pracę handlowców, są tak zwane standardy obsługi klienta. Obecnie na rynku obserwujemy przesyt dostawców, artykułów czy też firm świadczących różnego rodzaju usługi. Ponadto bardzo szybko rozwijająca się branża zakupów...
Bardzo efektywnym sposobem na pracę, jest praca w grupie. Jednak zanim zespół zacznie osiągać wspólne cele, musi przejść przez kilka istotnych faz, by stać się efektywnie współpracującą strukturą. Najbardziej popularny model, przedstawiający fazy tworzenia się grupy pochodzi z prac...
Statystki pokazują, że w zależności od prestiżu stanowiska, kandydaci otrzymują od 3 do 8 zaproszeń na spotkania rekrutacyjne na 50 wysłanych aplikacji. Wynik mało satysfakcjonujący. Powodem takiej sytuacji jest brak odpowiedniego dopasowania nadesłanego CV do oferty pracy lub niewyraźne...
Czy zastanawialiście się kiedyś po co właściwie każdego dnia przychodzicie do pracy? Co motywuje Was do wstawania o 7:30 i 8-godzinnego maratonu przy biurku pomiędzy mailami? Pierwszą myślą jest zapewne potrzeba finansowa, zaraz potem towarzyska, a gdzieś w tle...
Powszechny jest pogląd, że grupowe rozwiązywanie problemów pozwala uzyskać wyniki lepsze niż działania indywidualne. Powodem tworzenia zespołów i pracy w grupach jest efekt synergii, czyli sytuacji w której wynik generowany przez zespół jest większy niż suma wyników pojedynczych jednostek...
Ze względu na bardzo dynamicznie zmieniającą się sytuację gospodarczą, w wielu firmach odchodzi się od klasycznego podejścia zarządzania, które wymaga jasno sformułowanej wizji, strategii i misji organizacji. Zamiast tego, stale przyśpieszający rynek zmusza firmy do ciągłych zmian i elastyczności....
Słowo synergia pochodzi z języka greckiego i w dosłownym tłumaczeniu oznacza współpracę. W XX wieku w czasie II wojny światowej, słynna antropolog Ruth Benedict użyła tego pojęcia do opisu społeczności mieszkających w małych wioskach. Mieszkańcy, którzy wzajemnie ze sobą...
Początek każdego roku to okres podsumowań oraz tworzenia planów i definiowaniem celów na przyszłość. To doskonały czas, kiedy większość z nas łapie chwilę oddechu i może zastanowić się nad tym co było, jest i wkrótce będzie. Jest to również moment,...
Przedłużające się spotkania firmowe, często przebiegające bez określonego planu i ustalonego celu to obecnie standard panujący w wielu korporacjach. Spotkania kojarzą się nam niestety z brakiem efektywności i nadmiernym traceniem czasu. Obserwując pracę osób na wysokich stanowiska kierowniczych można...
W codziennej pracy często pojawiają się sytuacje i zadania, które ?kradną? nasz czas przeznaczony na wykonanie powierzonych nam obowiązków. To tak zwani ?złodzieje czasu?. Każdy człowiek mógłby stworzyć własną listę negatywnych zachowań, które wpływają na spadek koncentracji oraz efektywności.
Rozpraszacze,...