Dobre i efektywne zarządzanie relacjami z klientem, to jedno z kluczowych wyzwań na bardzo konkurencyjnych rynkach. Klienci, jak pokazują niektóre badania, z reguły nie skarżą się na produkt danej firmy. Jednak duża ich część mimo tego, że nie zgłasza swoich uwag do oferty, nigdy...
W ocenie kadry managerskiej trudnością w zarządzaniu osobami w różnym wieku są ich odmienne podejścia do pracy, a co za tym idzie oczekiwania w stosunku do lidera, organizacji czy chociażby stosowanych motywatorów pozapłacowych. Dla osób starszych praca jest jednym...
Call center to centrum obsługi telefonicznej klienta, można tutaj mówić o dwóch rodzajach biur. Jedno z nich to takie, które pełni rolę wsparcia i pomocy dla klienta, czyli klient dzwoni sam z problemem; a drugi typ to taki, który...
Rozpoczynający się nowy rok przynosi ze sobą wiele nowych projektów i budżetów. W niektórych firmach to tak zwane nowe otwarcie. Działy HR mają w swoich obowiązkach planowanie szkoleń i procesów rekrutacji. Planowanie szkoleń należy zacząć od zbadania potrzeb szkoleniowych, czyli...
Jak co roku o tej porze roku pojawia się temat podsumowań, ewaluacji planów i w konsekwencji definiowania celów na kolejny rok. Chciałabym dzisiaj omówić te dwie kwestie, które właśnie w grudniu obok świątecznych przygotowań są jednymi z najbardziej kluczowych...
Pojęcie sił witalnych pojawiło się w koncepcjach alchemicznych w XVI wieku. Dzisiaj jest to popularne stwierdzenie, mające na celu określenie energii człowieka. Według niektórych koncepcji psychologicznych siły witalne to piramida trzech potrzeb człowieka, które określają energię każdego z nas....
Można śmiało powiedzieć, że we współczesnych korporacjach dominują na stanowiskach team leaderów przedstawiciele pokolenia Y, to tak zwani milenialsi urodzeni w latach 1980-1998. Są oni pewni siebie, nastawieni na rozwój i innowacje, nie ma co się dziwić, w końcu...
W poprzednim artykule omówiono potrzeby i oczekiwania od pracodawcy przedstawicieli pokoleń baby boomers oraz X. Natomiast ten artykuł przybliży stosunek do pracy pokoleń Y i Z. Z kolei, przedstawiciele pokolenia Y oczekują od pracodawcy częstych informacji zwrotnych, elastycznych warunków pracy,...
Oczekiwania i potrzeby kolejnych generacji pracowników są w literaturze popularnonaukowej określone jako odpowiedź na pytania: czy żyję aby pracować, czy pracuję, aby żyć. I tak, przedstawicieli pokolenia X, uważa się za osoby, które żyją, aby pracować. Natomiast obecnie, pokolenie...
Percepcja według nauki to procesy poznawcze polegające na odbiorze bodźców przez zmysły, a następnie identyfikację i przypisanie znaczenia i to co najważniejsze przygotowanie reakcji. Systemy percepcyjne człowieka, umożliwiają mu widzieć, słyszeć, czuć smak, zapach, dotyk i zmiany temperatury. Inaczej o...