Zmaksymalizowanie wydajności szkolenia zależy od jego przygotowania, przebiegu oraz i ewaluacji. Działy HR, które w organizacjach odpowiadają za szkolenie biznesowe, muszą opracować plany szkoleniowe i zadbać o ich realizację. Te plany opracowywane są dużo wcześniej, bowiem ich sfinansowanie powinno...
Negocjacje to stara sztuka i nieodłączny element każdego biznesu. Już w czasach starożytnych wymiana towarów podlegała negocjacjom. Każdy z nas ma coś wspólnego z negocjacjami w pewnym momencie swojego życia – z klientami, dostawcami, pracownikami, kolegami czy menedżerami. Dlaczego...
Mimo, że żyjemy w dobie sztucznej inteligencji, to posiadanie wysoko rozwiniętych kompetencji miękkich jest bardzo pożądane, a kompetencje związane chociażby z komunikacją są wdrażane nawet w dość hermetycznym świecie lekarzy. Dlaczego tak jest i jak wdrażać kompetencje miękkie do...
Budżetówka to określenie pracy w sektorze publicznym, inaczej mówiąc państwowym. Ten sławny skrót, pochodzi od miejsca z którego pobiera się fundusze na opłacenie chociażby pracowników, czyli z budżetu państwa. Przeciwnym sektorem jest sektor prywatny, gdzie główną rolę odgrywają duże...
Zarządzanie zasobami ludzkimi w czasie realizacji różnorodnych projektów jest codziennością w każdej organizacji. Niemniej jednak mimo tylu stuleci przywództwa wciąż popełniamy błędy w zarządzaniu. Bez zdolności przewidywania i przygotowania organizacje wpadają w pułapki, które zazwyczaj daje się przewidzieć oraz...
Współczesne badania psychologów jak i lekarzy wskazują na to, że można mówić o różnych rodzajach inteligencji. Obecnie, powiedzenie, że ktoś jest inteligentny rozumiane jest jako określenie kogoś bystrym, a nawet i mądrym. Natomiast naukowcy pozostają jednomyślni w zakresie podziału...
Zasada Pareto (ang. Pareto principle) została sformułowana przez Josephowa Juranowa (na podstawie badań Vilfrego Pareto) w latach 50-siątych ubiegłego wieku i odnosiła się ona do ekonomii. W dokładnych słowach brzmiała ona następująco: "Tylko, 20% społeczeństwa posiada aż 80% wszystkich...
Czy umiejętność planowania to dobra cecha? A co jeśli plany nie realizują się wedle naszych myśli i to przysparza nam przykrych emocji? Umiejętność planowania to pożądana kompetencja zarówno przez pracodawców jak i w życiu codziennym. Osoby, żyjące spontanicznie, z...
O coachingu słyszał już każdy, natomiast statystycznie co trzecia osoba nie do końca właściwie wie czym zajmuje się coach oraz jakie są rodzaje coachingu. Coaching w dużym skrócie to wsparcie jednostki, zarówno w kierunku osiągania celów zawodowych jak i...
Biznesplan nie jest zarezerwowany tylko dla nowych organizacji. To sposób prowadzenia wszelkich nowych projektów. Biznesplan to inaczej mapa celów, potrzeb, instrukcja postępowania, która zawiera odpowiedź na cztery podstawowe pytania: kto?, co?, jak? i przede wszystkim za ile? To ostatnie...