Od paru dni narzekamy na afrykańskie upały, co oznacza nic innego jak tylko wakacje. To okres w roku, na który czeka właściwie każdy, i duży i mały. Jak odpocząć i nie stresować się pracą? Czy wyłączyć telefon, a może...
Awans wewnętrzny to sytuacja kiedy osoba pracująca w organizacji dostaje propozycję stanowiska kierowniczego i okazuje się, iż musi ona zarządzać swoimi kolegami i koleżankami. Dawniej łączyły ich wspólne zadania oraz plotki, a teraz zależność ulega dużej zmianie. To te...
Często powodem tworzenia konfliktów są w pierwszej kolejności niewypowiedziane słowa, a potem to, że nagle tych słów jest zbyt dużo, finalnie nie są one przemyślane, powiedziane w emocjach oraz niestety bez wcześniejszego zastanowienia. Dzieje się, tak dlatego, iż wielu...
Zazwyczaj prowadząc swój zespół lub stojąc na czele organizacji pamiętamy o docenieniu finansowym, organizujemy wyjazdy, zapewniamy karty lojalnościowe i opiekę zdrowotną. Natomiast często zapominamy o tym jak motywować pracowników na co dzień w formie klasyczne, słownej. Udzielamy feedbacku zazwyczaj...
Po złożeniu wypowiedzenia, można powiedzieć, iż czeka nas miesiąc lub nawet i trzy miesiące pracy na wypowiedzeniu. To specyficzny okres wykonywania obowiązków zawodowych, kiedy nasza odpowiedzialność z dnia na dzień maleje, a motywacja rośnie ale nie w kierunku którego...
Mimo dostępności do dużych zasobów wiedzy o pracy zespołowej wciąż na korytarzach korporacji borykamy się z konfliktami międzyludzkimi i problemami niskich wyników osiągniętych przez zespoły. Patrick Lencioni jeden z amerykańskich konsultantów biznesu, którego książki stają się bestsellerami, zidentyfikował pięć...
W rozmowie z klientem, sprzedawca często natrafia na przeszkody komunikacyjne lub sam używa zwrotów, bądź też sformułowań, które zniechęcają potencjalnego klienta do sfinalizowania transakcji i zdecydowania się na zakup. Niekiedy bywa tak, że ten sam klient, zdecydowany jest na...
Można uważać, że najlepszym rozwiązaniem jest kompromis, jednakże lepiej poszukać takiego rozwiązania, które będzie korzystne dla wszystkich partnerów. Nie należy współzawodniczyć, ale współpracować. Kompromis to często sytuacja w której każdy częściowo realizuje swoje postanowienia i "wygrywa" ale także i...
Asertywność na szkoleniach definiowana jest jako pomost między agresją, a uległością. Przy czym asertywność uważa się za bardzo pożądaną cechę i uczy się jej już najmłodszych. Natomiast wiele z nas źle rozumie ten termin i nie do końca wie...
Obecne czasy nie napawają optymizmem na który czekaliśmy po pandemii. Wielu z nas, jak podają badania, bo aż 80% boi się o miejsce pracy, sytuacje gospodarczą i zdrowie swoich najbliższych. W naszych uczuciach przewijają się takie emocje jak strach,...