Porady ekspertów
O mobbingu w pracy mówi się bardzo dużo, niestety tylko potocznie. Przywołanie dokładnej definicji tego zjawiska lub jego rozpoznanie w środowisku pracy nie jest już takie oczywiste. Dokładny opis zjawiska mobbingu znajdziemy na kartach kodeksu pracy. W artykule 94...
Nastawienie psychiczne jest kluczowym elementem sukcesu każdego człowieka. I nim właśnie niekiedy się różnimy. Badania pokazują, że osoby pozytywnie nastawione i mniej narzekające szybciej dochodzą do postawionych sobie celów. A dla Ciebie, szklanka jest do połowy pusta czy może...
Na podstawie analizy sposobów dochodzenia do sukcesów różnych organizacji i osób z pierwszych list Forbesa na przestrzeni lat ludzie tworzyli teorie na temat tego jak osiągnąć sukces. Codziennością jest również przegląd prasy i myśli pod tytułem:temu to się udało,...
Na temat motywowania pracowników sporządzono już mnóstwo poradników i rad. Dla niektórych managerów jest to punkt numer jeden w planie dnia, a jeszcze inni uważają to za zbędny wymysł naszych czasów. W tym artykule chciałabym przedstawić kilka uniwersalnych metod...
Konflikty i nieporozumienia to aspekty z którymi spotykamy się na co dzień. W socjologii, konflikt rozumiany jest jako coś nierozłącznego, bez tego trwała relacja nie może istnieć. Oczywiście, nieporozumienia mogą okazać się bardzo krzywdzące, kiedy nie są rozwiązywane tylko...
Tam gdzie jest zbiorowisko ludzi pojawiają się plotki, sprzeczność celów, różnice zdań i opinii co zazwyczaj prowadzi do narodzin konfliktu. W relacjach biznesowych, oczywiście zależnie od osobowości i rangi problemu staramy się aby sytuacja nie została postawiona na ostrzu...
Praca w roli trenera na pierwszy rzut oka wydaje nam się miła i przyjemna. Zawsze widzimy trenerów jako osoby energiczne, dynamiczne, zadowolone i umiejące zmotywować innych. Natomiast, mało kto zdaje sobie sprawę z tego, iż prowadzenie warsztatów wymaga wielu...
Zasad win - win mówi o tym, że najbardziej efektywnym rozwiązaniem wszelkich negocjacji jest taki podział zasobów, by każdy zrealizował swój cel, czyli osiągną 100% swoich potrzeb. Niestety tradycyjnie, nauczeni jesteśmy podziału pół na pół czyli, każdy po 50%,...
Manager to bardzo odpowiedzialna funkcja. Przede wszystkim dlatego, że jest to osoba, która zarządza zespołem i ponosi za niego odpowiedzialność. By być efektywnym managerem dobrze jest posiadać pewien zestaw cech osobowości takich jak np. asertywność, decyzyjność, empatia, a także...
Prokrastynacja to nawyk odkładania na później, z resztą bardzo popularny w obecnych czasach. Zjawisko lenistwa wyjaśniane jest przez psychologów, jako rodzaj konfliktu wewnętrznego - z jednej strony doskonale wiadomo, iż im szybciej zrealizujemy zadanie tym lepiej, natomiast z drugiej nasz...