Porady ekspertów
Biznesplan kojarzy nam się z narzędziem, które zarezerwowane jest dla dużych przedsiębiorstw, korporacji, nowo powstałych organizacji i firm zatrudniających wielu pracowników. Natomiast, teoria wskazuje, iż biznesplan powinien być sporządzony w przypadku każdej firmy, a nawet instytucji państwowej i to...
Brak samodyscypliny w zarządzaniu czasem prowadzi do odkładania najważniejszych spraw na później. Ciągłe działanie w podobny sposób wchodzi w nawyk, dlatego należy za wszelką cenę unikać zwlekania i odkładania najpilniejszych spraw na później. Prokrastynacja to nic innego jak nawyk...
Skuteczne gospodarowanie czasem pozwala skupić uwagę na kluczowych zadaniach, zwiększa produktywność człowieka oraz pozwala unikać niewłaściwego wykorzystania czasu. Dzięki odpowiedniemu zarządzaniu sobą w czasie, człowiek potrafi sprecyzować, co jest dla niego ważne zarówno w pracy, jak i w życiu...
Zarządzanie zespołami bez względu na ich liczebność bazuje na czterech podstawowych filarach: planowanie, organizacja, kontrolowanie i motywowanie. Jeśli lider jest skuteczny w tych czterech obszarach to możemy mówić o zespole zmotywowanym oraz efektywnym. Jednak i takie zespoły mają tak...
Kultura organizacji to zbiór wszelkich zasad, norm, zwyczajów i reguł społecznych obowiązujących w obrębie danej firmy. Klimat organizacji dotyczy wszystkich pracowników, którzy swoimi postawami wpływają na atmosferę i swego rodzaju niepowtarzalną "osobowość" organizacji.
Do kluczowych funkcji kultury organizacji należy integracja...
Bez sprzecznie, w większości organizacji źródłem kontaktu jest komunikacja e-mail. Lubimy wszystko mieć potwierdzone na piśmie, a komunikacja werbalna niestety lub stety zastępowana jest elektronicznymi formami przekazu, co powoduje, iż nie raz toniemy w morzu maili. Naukowcy z University...
S.P. Robbins i D.A. DeCenzo przeprowadzili badania, w których okazało się, że osoby z wysokimi wynikami w zakresie inteligencji emocjonalnej były 2,6 razy skuteczniejsze w pracy niż osoby z niskimi wynikami. Naukowcy uważają, iż osoby z wyższym wskaźnikiem inteligencji...
Od kilku lat pojęcie „VUCA” zyskuje na popularności jako termin obejmujący różne wymiary obecnej rzeczywistości, która dynamicznie zmienia się i jest nieprzewidywalna.
VUCA to akronim używany przez wojsko amerykańskie, powstały z połączenia pierwszych liter angielskich wyrazów: Volatile (niestabilny), Uncertain...
Czas to pieniądz - na przestrzeni lat coraz częściej doceniamy znaczenie tego stwierdzenia. Statystycznie z roku na rok jesteśmy coraz bardziej zabiegani i zaprzątnięci swoimi obowiązkami, pomimo tego, że na rynku szkoleniowym dostępnych jest mnóstwo poradników, szkoleń oraz narzędzi,...
Według amerykańskich danych już w 2025 roku nastąpi duża redukcja miejsc pracy co związane będzie ze wzrastającą automatyzacją. Nie oznacza to jednak, iż miejsc pracy nie będzie, bo roboty wykonają wszystko za nas. Pojawią się nowe specjalizacje i zawody...