Porady ekspertów
Staropolskie przysłowie mówi o dwóch stronach medalu, podobnie jest w przypadku rywalizacji. Może być in plus oraz in minus - wszystko zależy od tego czy mowa o współpracy zespołowej czy może tak zwanej chorej konkurencji.
Rywalizacja towarzyszy człowiekowi od młodości...
Nauka oszczędnego i rozsądnego gospodarowania czasem jest jedną z najważniejszych umiejętności, którą warto opanować. Właściwe wykorzystanie czasu jest istotne w odniesieniu do wszystkich dziedzin życia, ale szczególne znaczenie ma w przypadku aktywności zawodowej.
Korzyści wynikające z opanowania procesu zarządzania czasem...
W poprzednim artykule pod tytułem: Przekonania - wewnętrzna i osobista mapa świata, wyjaśniono czym są przekonania, jaka jest ich geneza oraz czy to dobrze, że w ogóle istnieją. Dla przypomnienia jak duży wpływ na nasze funkcjonowanie mają nasze przekonania...
Widzimy ten sam świat, te same rzeczy, te same zachowania, a jednak często spotykamy się z różnicą zdań i opinii. To kwestia perspektywy! Czyli Twojego, osobistego sposobu patrzenia na świat, który kształtowany jest przez Twoje własne przekonania.
Przekonania to drogowskazy,...
Częstym błędem związanym z organizacją czasu jest fakt, że wszystko usiłujemy zrobić sami. Niemal każdy z nas ma możliwość powierzania zadań innym (podwładnym lub współpracownikom), ale wielu z nas robi to niechętnie.
OPÓR W DELEGOWANIU ZADAŃ (MOŻLIWE WYMÓWKI):
„wyjdę na...
Rozmowa rekrutacyjna zazwyczaj składa się z wywiadu i części ćwiczeniowej (najczęściej rozwiązanie case study lub testu). W czasie specyficznego wywiadu padają najczęściej typowe pytania, a na końcu zawsze jest czas na pytania ze strony kandydata do pracy.
Z wywiadu z...
Czas jest towarem deficytowym. Nie można go odzyskać, ani niczym zastąpić, a także niemożliwym jest kupienie go. Nauka oszczędnego i rozsądnego organizowania czasu jest jedną z najważniejszych umiejętności, którą powinien opanować człowiek. Właściwe wykorzystanie czasu jest istotne w odniesieniu...
Zdolność wyznaczania celów, planowania i dążenia do ich realizacji ma ogromny wpływ na życie człowieka i jego samorealizację na płaszczyźnie zawodowej. Kluczowym etapem pracy w każdym obszarze jest planowanie. Wykonanie dobrego planu przybliża do realizacji zamierzeń i sprawia, że...
Prokrastynacja to uporczywy i szkodliwy nawyk odkładania na później, z którym spotykamy się co raz częściej. Nadmiar bodźców oraz obowiązków, życie w ciągłym stresie powoduje, że nasz organizm jest zmęczony, a nam zwyczajnie się "nie chce", co sprowadza się...
Wiele publikacji poświęcono już takim zagadnieniom jak opracowanie celów, przygotowanie planu działania i ustalanie priorytetów i kiedy nadchodzi czas na podjęcie działania (tak zwana praca właściwa) to na koniec dnia okazuje się, że połowa zamierzeń nie została zrealizowana. Na...