Sesja dotyczy rozwoju osobistego i przywództwa i przeznaczona jest dla każdego, kto chce się dowiedzieć, jak zastosować moc efektywności dla zwiększenia sukcesu w życiu biznesowym i osobistym oraz chce poczuć satysfakcję z tego, co osiąga każdego dnia.
Uczestnicy zdobędą praktyczne doświadczenie poprzez zastosowanie w praktyce ponadczasowych zasad, które pomagają zwiększyć wydajność, poprawić komunikację, wzmacniają relacje, zwiększają wpływ i pozwalają skupić się na priorytetach.
UDZIAŁ W WARSZTACIE POZWOLI ROZWINĄĆ UMIEJĘTNOŚCI:
- Podejmowania decyzji, zmiany, twórczej współpracy, samorozwoju, które mają zastosowanie we własnej pracy.
- Twórczego współpracowania w zespole.
- Zrozumienia pojęcia „skuteczności w działaniu”.
- Ułatwiające poznanie i zrozumienie siebie. Pro-aktywności, czyli wolności wyboru.
- Wybierania właściwych dróg. Zarządzania sobą w czasie.
- Słuchania empatycznego.
PROGRAM WARSZTATU
JAK KSZTAŁTUJEMY OSOBOWOŚĆ? GDZIE KSZTAŁTUJEMY CHARAKTER? CZY KAŻDY JEST INNY? CO Z TEGO WYNIKA? PARADYGMAT. JAK GO ZMIENIAĆ?
SPOSÓB POSTRZEGANIA RZECZYWISTOŚCI – WPŁYW NA NASZE MYŚLENIE I ZACHOWANIE. ZASADY – PONADCZASOWE, UNIWERSALNE, OCZYWISTE.
- Zdefiniowanie „skuteczności”.
- Czym jest, co oznacza, na co wpływa?
- Wzajemne powiązania pomiędzy nawykami. Jak zatem działać efektywnie i skutecznie w pracy?
CO DLA MNIE OZNACZA ZWYCIĘSTWO INDYWIDUALNE:
- Wyjaśnienie pojęcia proaktywność. Jak nasze myśli kształtują nasze działania?
- Co znajduje się między bodźcem a reakcją?
- Na co w życiu prywatnym i zawodowym mamy wpływ? Krąg zainteresowania i krąg wpływu.
UKIERUNKOWANIE NA CELE I OCZEKIWANIA:
- Co znaczy zaczynać z wizją końca? Przywództwo osobiste = określanie celów + stawianie zadań.
- Misja osobista. Identyfikacja ról i celów. Skąd pochodzą nasze cele i jaki mają charakter? Jak prawidłowo definiować i ustalać cele? Kryteria poprawnie zdefiniowanego celu. Sposoby wyznaczania celów i planowania zadań, w oparciu o priorytety własne.
JAK KONCENTROWAĆ SIĘ NA RZECZACH NAJWAŻNIEJSZYCH?
- Zarządzanie sobą w czasie. Co to oznacza?
- Wspólny mianownik sukcesu – robienie rzeczy we właściwej kolejności. Matryca zarządzania czasem. Wybrane metody i techniki. Najlepsze praktyki.
INTELIGENCJA EMOCJONALNA W PRACY KAŻDEGO CZŁOWIEKA, DLACZEGO JEST TAK ISTOTNA I JAK WPŁYWAĆ NA JEJ POZIOM?
- Rozpoznanie własnych mocnych i słabych stron oraz wykorzystanie ich w budowaniu skutecznego sposobu działania
- Czym są nasze emocje? Kiedy nas wspierają, a kiedy osłabiają? Powody i sposoby wpływania na zmianę swoich emocji.
CO DLA MNIE OZNACZA ZWYCIĘSTWO ZESPOŁOWE?
- Stosunki międzyludzkie – ja – inni.
- Stosowane strategie: przegrana – wygrana, wygrana – przegrana, przegrana – przegrana, wygrana – wygrana, albo nie robimy interesów.
ZASADY KOMUNIKACJI EMPATYCZNEJ. Komunikacja, a postrzeganie. Jak podczas słuchania angażować cierpliwość i pragnienie zrozumienia?
ZASADY TWÓRCZEJ KOMUNIKACJI: Jak tworzyć warunki, aby energia „na wyjściu” była większa niż suma energia „na wejściu”?. Docenianie różnic. Tworzenie synergii. Jak podczas słuchania angażować cierpliwość i pragnienie zrozumienia drugiej strony?
PODSUMOWANIE WARSZTATU. Opracowanie planu zastosowania skutecznego działania kierownika w miejscu pracy. Wnioski, rozwiązania, terminy.
Na zakończenie warsztatu Uczestnicy wypracują – na podstawie przyswojonego materiału oraz przedstawionej metodologii – swój indywidualny plan rozwoju nawyków kierownika. Będzie to swoista „mapa drogowa” budowania lub wzmacniania pozycji kierownika w zespole, firmie oraz poza nią.
- Co zacznę robić?
- Co przestanę robić?
- Co będę robić dalej/lepiej?