Zarządzanie
Gry, na pierwszy rzut oka kojarzą nam się z dzieciństwem, konsolą, dobrą zabawą, a także z przegrywaniem i wygrywaniem. Jedno jest jednak pewne wszyscy kochamy gry!
Grywalizacja powstała wraz z pierwszymi ludźmi i mimo swojej długiej historii, właściwie w każdej...
Rozmowa rekrutacyjna zazwyczaj kojarzy nam się ze stresem i wywiadem w którym musimy po prostu "sprzedać siebie". Istnieje wiele podręczników i opracowań tego tematu, w tym przykładowe odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Przy odpowiednim przygotowaniu rozmowa kwalifikacyjna może przerodzić...
Pytania spotykane na rozmowach rekrutacyjnych, formułowane przez pracowników działu HR są dość przewidywalne i większość z nas stara się do nich przygotować. Natomiast nie ma jednego standardowego przepisu na to jak na nie odpowiedzieć, z pomocą przychodzi model star....
ROZWÓJ TECHNOLOGII, AI....CZY ROBOTY PRZEJMUJĄ ŚWIAT?
Jeszcze nie. Ale scenariusze takich filmów jak "Metropolis (1927) Langa, "Ex Machina"(2015) Garlanda, czy "Black Mirror, powoli materializuje się i można powiedzieć, że apokalipsa nie jest dziś już tylko wyobrażeniem biblijnym, ale przybiera całkiem...
Mikro, a makro-zarządzanie - który styl jest skuteczniejszy?
Czy pełniąc funkcje lidera nadzorujesz wszelkie procesy i często kontrolujesz swoich pracowników, czy może stawiasz na swobodę i interesują Cię same wyniki? Style zarządzania mikro- i makro powierzchownie rzecz ujmując, przyjmują przeciwne...
Amerykańskie przysłowie mówi, iż pracownicy opuszczają liderów, a nie organizacje. W świecie biznesu złośliwi w myśl, tego porzekadła, mówią, iż dobrego przywódce poznaje się po małej rotacji pracowników. A aby być dobrym, swoje działania należy poddawać pod refleksję i...
Profesor Reginald Revans w latach czterdziestych ubiegłego wieku, pracując w brytyjskim przemyśle dostrzegł wadliwy i mało efektywny system nauczania. Wprowadził na rynek pojęcie Action Learning, które dzisiaj zyskuje na popularności. Action Learning to proces edukacyjny, w którym źródłem wiedzy...
Octalysis Framework to zorientowane na człowieka środowisko grywalizacji, które określa osiem podstawowych czynników motywujących ludzi opracowanych przez Yu-Kai Chou.
Podstawowe założenie polega na tym, iż procedury typowo korporacyjne w których funkcjonuje przeciętny korposzczur, „zorientowane są na funkcje” to znaczy, zaprojektowane...
W różnych artykułach czytamy między innymi o „świecie VUCA”, a w szczególności o „przywództwie w świecie VUCA”. Ale co tak naprawdę oznacza bycie i zarządzanie w świecie VUCA?
Akronim VUCA powstał z pierwszych liter angielskich wyrazów oznaczających kolejno: niestabilność, niepewność,...
Pokolenie x (osoby urodzone w latach 1965-1976), czyli "pracusie", pokolenie y (osoby urodzone w latach 80,90 minionego wieku) czyli milenialsi i pokolenie z (osoby urodzone po 1996 roku) czyli pokolenie multitasking to obecni pionierzy rynku pracy.
Najwięcej zatrudnionych jest osób...