Zarządzanie
Wiele się mówi na temat tego jakie są funkcje lidera, a także jaki on powinien być. Natomiast, rzadko czytamy o oczekiwaniach pracownika względem kierownika. Lider, to osoba którą można porównać do kapitana okrętu. Załogą są pracownicy. Kapitan, musi znać...
Przywództwo sytuacyjne to sposób zarządzania polegający na elastycznym dostosowaniu się lidera do sytuacji, pracownika oraz rodzaju zadania. Według twórcy tego rodzaju kierowania ludźmi, lider powinien posiadać takie kompetencje jak:
elastyczność, rozumianą jako zdolność dostosowania różnych stylów przywódczych w sposób naturalny,...
W procesie rekrutacji, rozmowa rekrutacyjna istniała od wieków, jednak w obecnej dobie jest ona nieco trudniejsza niż przedtem. Wynika to z rosnącej konkurencji na rynku pracy, wysokiej motywacji kandydatów do pracy biurowej, a także wiedzy, którą zdobywają działy HR,...
Efektywny zespół to grupa ludzi, którzy mają wspólny i precyzyjny cel. Zespół, który osiąga sukcesy to taki, który charakteryzuje się jasnym podziałem ról, zadań i odpowiedzialności. Praca w zespole umożliwia: wzajemne uzupełnianie się kompetencjami, gromadzenie i analizowanie większej ilości informacji, łączenie potencjałów w rozwiązywaniu złożonych...
W nowoczesnych firmach, które dbają o motywatory wewnętrzne swoich pracowników, ważna jest praca zgodna z regułą work-life balance. W myśl tej idei, pracownik efektywny to taki, który jest zmotywowany do pracy i ma dużo sił witalnych. Niestety, praca non...
Czy dzienny czas pracy w wymiarze ośmiu godzin to dużo czy mało? Jak wiele jesteśmy wstanie zrobić w ciągu ośmiu godzin, a nawet po odliczeniu przerw, 7-miu? W teorii brzmi to rewelacyjnie, a w praktyce okazuje się, że musimy...
Awans na lidera zespołu to powód do otworzenia szampana i świętowania sukcesu. Niestety, z takim wyróżnieniem łączy się także dodatkowy stres i obowiązki związane z przewodzeniem ludźmi, co nie należy do łatwych zadań. Najtrudniej stać się managerem dla osób...
Prowadząc rekrutację, zazwyczaj szukamy prawdziwych talentów, fachowców w danej dziedzinie. W końcu, od lat 80 ubiegłego wieku zasoby ludzkie uznaje się jako aktywa i kapitał intelektualny każdej organizacji. Za pracownika utalentowanego uważa się osobę, która w ponadprzeciętny sposób realizuje...
Sukces zespołu czy nawet organizacji zależy od ludzi. Przede wszystkim od zarządu, który wyznacza cele, misję jak i od stopnia wykształcenia, doświadczenia i przede wszystkim motywacji pracowników. Dlatego, też kluczową rolę w zarządzaniu odgrywa atmosfera w firmie i jakość...
Według ustawodawcy na 8 godzin pracy przypada 15 minut przerwy. Jednak w wielu organizacjach zezwala się na częstsze oderwanie się od pracy i rozplanowanie jej w niestandardowy sposób. Fizycznie mało możliwa jest efektywna praca przez 7 godzin i 45...