Zarządzanie
Styl zarządzania ludźmi powinien być dopasowany indywidualnie do każdego pracownika oraz do jego stopnia motywacji, dojrzałości jak i umiejętności. Dojrzałość pracownika definiowana jest w wymiarze kompetencji (wiedza, umiejętności, doświadczenie) oraz zaangażowania (wytrwałość, chęć do pracy,motywacja).
Dojrzałość pracownika cechuje:
• zdolność do...
Codziennie mamy do czynienia z dużą ilością różnego rodzaju zadań, spotkań, rozmów telefonicznych, ale zdarza się bardzo często tak, że i tak na koniec dnia, mimo tego, że wydaje nam się, iż nie marnowaliśmy cennego czasu pracy, nie czujemy...
Propozycja awansu na managera często jest przełomem w karierze zawodowej. Na tym stanowisku kieruje się pracą całego zespołu i ponosi za niego odpowiedzialność, co jest nie lada wyzwaniem. Dla jednych to trudna droga prowadząca do kolejnych sukcesów, a dla...
Zespół to grupa ludzi, którzy mają wspólny i precyzyjny cel, charakteryzująca się przy tym jasnym podziałem ról, zadań i odpowiedzialności. Zespół umożliwia: wzajemne uzupełnianie się kompetencjami, gromadzenie i analizowanie większej ilości informacji, łączenie potencjałów w rozwiązywaniu złożonych problemów oraz wzajemne motywowanie i wspieranie się w działaniu.
Podstawą działania zespołu...
Czy 8 godzin to długi okres czasu? Na pierwszy rzut oka wydaje się, że to godziny w których można naprawdę wiele zrobić. Po przyjściu do pracy okazuje się jednak, iż wiecznie brakuje nam od kilkunastu do nawet kilkudziesięciu minut...
Zmiany technologiczne, gospodarcze jak i demograficzne wymuszają na przedsiębiorcach bardzo szybkie reakcje w zakresie obsługi klienta, poprawy jakości świadczonych usług czy sposobu podejścia do pracowników. Widzimy, że od 2013 roku o sukcesie firmy w dużym stopniu może decydować sposób...
Najważniejszym zadaniem komunikacji wewnętrznej (zwanej inaczej wewnętrznym PR-em) jest zadbanie o to, aby każdy kto związany jest z organizacją w jakimkolwiek stopniu otrzymał kompletne, dokładne i rzetelne informacje we właściwym czasie. Zadbanie o prawidłową komunikację wewnątrz organizacji jest najprostszą...
Dyscyplinowanie pracowników jest wyzwaniem każdego kierownika i mimo, że na pierwszy rzut oka wydaję się to być prostym zadaniem to w rzeczywistości jest zupełnie inaczej. Popularne wezwanie na dywanik często jest niezbędne w przypadku kiedy zatrudniony nie wywiązuje się...
Kompromis ma na celu znalezienie takiego rozwiązania, dzięki któremu obie strony będą w równym stopniu zadowolone przy jednoczesnym niepełnym osiągnięciu swoich celów. W biznesie taki model nazywamy ?przegrana-przegrana? lub ?mniejsza wygrana?, gdyż nikt nie jest w 100% zadowolony z...
Każdy z nas co najmniej raz słyszał słynne, biznesowe powiedzenie, iż utrzymanie klienta jest tańsze niż pozyskanie nowego. Nie można się z tym do końca zgodzić, gdyż wszystko zależy od rodzaju branży, produktów jak i kosztów, które ponosi firma....