Zarządzanie
Zarządzanie emocjami to bardzo rozległy i skomplikowany temat, który dotyczy każdego z nas. Moda na mówienie o emocjach i o tym jak nimi prawidło zarządzać jest etykietą naszych czasów.
Z psychologicznego słownika, wykreślono pojęcie negatywnych czy złych emocji, zakładając, że...
Koniec roku kalendarzowego to nie tylko czas kupowania prezentów, rodzinnych spotkań i szampańskiej zabawy z okazji Nowego Roku, ale często to także czas kiedy upływają terminu nakreślone w naszych umowach zlecenia, czy umowach pracy. Jest to bardzo dobry moment...
Jedną ze wspólnych cech wszystkich ludzi jest to, że lubimy marzyć. Chyba nie ma osoby, która nie ma marzeń i wyobrażeń "jakby to było gdyby"?. Różnimy się jednak sposobem zamiany myśli życzeniowych na realne wydarzenia. Niektórzy osiągają sukces i...
?Nie lubię poniedziałków? to nie tylko stara, polska komedia z 1971r., ale również bolączka osób aktywnych zawodowo, a jak pokazują badania, nawet i dzieci. W krajach zachodnich, napięcie i smutek przed nękającym poniedziałkowym budzikiem jest tak popularnym zjawiskiem, że...
Większości z nas słowo praca kojarzy się z pieniędzmi, obowiązkami no i groźnym szefem. Mimo rozwoju technologii i komunikacji system zarządzania praktycznie nie zmienił się i sięga czasów rewolucji przemysłowej. Przyzwyczajeni jesteśmy do hierarchii, podziału ról, delegowania zadań, raportowania...
Teoretycznie wymiar pracy przeciętnego polskiego pracownika wynosi 40 godzin tygodniowo. W rzeczywistości, jak pokazują statystyki, jest on znacznie dłuższy, co wynika z zostawania w pracy po godzinach lub pracy w domu. W dobie laptopów i smart fonów realizować zadania...
Zarówno zewnętrzna konkurencja, jak i wewnętrzna rywalizacja, są motorami napędzającymi rozwój wielu firm i międzynarodowych przedsiębiorstw. Jednych zjawiska te motywują do dalszych działań, a innych demotywują do tego stopnia, że muszą zmienić dotychczasowe miejsce pracy. Podczas globalnej ankiety Monster.com...
Pojęcie "wypalenie zawodowe" zaczęło występować w latach 80. ubiegłego wieku i zazwyczaj dotyczyło tak zwanych zawodów społecznych, gdzie wymagany jest częsty kontakt z drugim człowiekiem. Przykładami takich specjalności jest: nauczyciel, lekarz, pielęgniarka, trener czy prawnik. W tych profesjach trzeba...
W ciągu ostatnich 20 lat zmienił się obowiązujący model ścieżki rozwoju zawodowego. W dawnych czasach, zdobycie wykształcenia i pracy wieloletniej w zawodzie było zdobyciem karierowego Mount Everest. Natomiast dzisiaj wraz z pojawieniem się szeregu czynników społecznych, ekonomicznych i politycznych,...
Od lat 90. w organizacji biur dużych korporacji panuje trend na tzw. open space, czyli biurka pracowników ustawione na dużej powierzchni, przeważnie naprzeciwko siebie. Obok akwaria - czyli małe pokoje, które oddzielone są od większej części szybami. To właśnie...