Zarządzanie
Metoda nauki 70-20-10 to popularna strategia, która jest stosowana przez wiele firm i organizacji, aby rozwijać swoich pracowników i zapewnić im skuteczną naukę w miejscu pracy. Ta metoda uczenia zakłada, iż skuteczna nauka składa się z trzech elementów: 70%...
Zarządzanie zespołem jest jednym z kluczowych aspektów skutecznego funkcjonowania każdej organizacji. Zarządzanie zespołem to proces koordynowania działań zespołu, w celu osiągnięcia celów. W artykule tym omówimy kilka kluczowych aspektów zarządzania zespołem i przedstawimy niektóre sposoby na to, jak poprawić...
Feedback to informacja zwrotna, która pozwala nam na uzyskanie informacji na temat naszych działań, postępów i kierunku, w jakim zmierzamy.
Feedback jest ważny, ponieważ pozwala nam na rozwijanie naszych umiejętności i poprawianie naszej efektywności. Dzięki niemu możemy zrozumieć, co robimy...
Delegowanie zadań jest ważną umiejętnością dla każdego pracodawcy i managera. Polega ono na przekazaniu części swoich obowiązków i odpowiedzialności podwładnym, co pozwala na skupienie się na ważniejszych zadaniach i na zwiększeniu efektywności pracy. Delegowanie zadań ma również korzystny wpływ...
W ocenie kadry managerskiej trudnością w zarządzaniu osobami w różnym wieku są ich odmienne podejścia do pracy, a co za tym idzie oczekiwania w stosunku do lidera, organizacji czy chociażby stosowanych motywatorów pozapłacowych. Dla osób starszych praca jest jednym...
Rozpoczynający się nowy rok przynosi ze sobą wiele nowych projektów i budżetów. W niektórych firmach to tak zwane nowe otwarcie. Działy HR mają w swoich obowiązkach planowanie szkoleń i procesów rekrutacji.
Planowanie szkoleń należy zacząć od zbadania potrzeb szkoleniowych, czyli...
Jak co roku o tej porze roku pojawia się temat podsumowań, ewaluacji planów i w konsekwencji definiowania celów na kolejny rok. Chciałabym dzisiaj omówić te dwie kwestie, które właśnie w grudniu obok świątecznych przygotowań są jednymi z najbardziej kluczowych...
Można śmiało powiedzieć, że we współczesnych korporacjach dominują na stanowiskach team leaderów przedstawiciele pokolenia Y, to tak zwani milenialsi urodzeni w latach 1980-1998. Są oni pewni siebie, nastawieni na rozwój i innowacje, nie ma co się dziwić, w końcu...
W poprzednim artykule omówiono potrzeby i oczekiwania od pracodawcy przedstawicieli pokoleń baby boomers oraz X. Natomiast ten artykuł przybliży stosunek do pracy pokoleń Y i Z.
Z kolei, przedstawiciele pokolenia Y oczekują od pracodawcy częstych informacji zwrotnych, elastycznych warunków pracy,...
Percepcja według nauki to procesy poznawcze polegające na odbiorze bodźców przez zmysły, a następnie identyfikację i przypisanie znaczenia i to co najważniejsze przygotowanie reakcji.
Systemy percepcyjne człowieka, umożliwiają mu widzieć, słyszeć, czuć smak, zapach, dotyk i zmiany temperatury. Inaczej o...